Specialisten

De specialisten

  • Agha Asif

Hij is hoogleraar en afdelingsvoorzitter van antropologie.

  • Bentin S.

Hij werkt aan de Hebrew Universiteit in Israël. Hij is een neuropsycholoog en ontanger van de Israëlische prijs in de psychologie en onderwijs.

  • Sarah-Jayne Blakmore

Ze is hoogleraar Cognitive Neuroscience aan het Institute of Cognitive Neuroscience, University College London en mededirecteur van het Wellcome Trust PhD-programma in Neuroscience aan de UCL.

  • J. Kathryn Bock

J. Kathryn Bock is momenteel hoogleraar psychologie en taalkunde aan de universiteit van Illinois in Urbana-Champaign in Champaign, Illinois, waar ze onderzoek doet in het taalproductielaboratorium van het Beckman Institute for Advanced Science and Technology in Urbana, Illinois met Dr. Gary Dell.

  • David H. Brainhard

Hij is professor psychologie aan de universiteit van Pennsylvania. Zijn onderzoek richt zich op kleurenvisie, intrinsiek lichtgevoelige retinale ganglioncellen, retinale beeldvorming en computationele modellen daarvan.

  • Marisa Carrasco

Ze is hoogleraar psychologie en neurologie aan de New York University, gebruikt menselijke psychofysica, neuroimaging en computationele modellering om de relatie te onderzoeken tussen de psychologische en neurale mechanismen die betrokken zijn bij visuele waarneming en aandacht.

  • Chemla Emmanuel

Emmanuel is een onderzoeker bij CNRS, het Franse centrum voor onderzoek. Hij werkt voornamelijk in de taalkunde en psycholinguïstiek.

  • Chwilla DJ.

Ze werkt in het Donders Centrum voor Hersenen, ze is gespecialiseerd in Cognitie en gedrag.

  • Robert A. Desimone

Hij is de directeur van het McGovern Institute for Brain Research en de Doris en Don Berkey hoogleraar Neuroscience aan het Massachusetts Institute of Technology.

  • Bart De Wever

Hij is een Belgisch Vlaams-nationalistisch politicus.

  • David Gil

Max. Planck-instituut voor de menselijke geschiedenisafdeling van taalkundige en culturele evolutie.

  • Erving Goffman

was een Canadese socioloog en schrijver. Hij was de 73e president van de American Sociological Association. Hij leverde een belangrijke bijdrage aan de theorievorming rond het symbolisch interactionisme.

  • Angelika Kratzer

Het specialisme van Angelika Kratzer is semantiek, een interdisciplinair veld op de kruising van taalkunde, cognitieve psychologie, logica en filosofie.

  • George Lakoff

) Grondlegger van cognitieve linguistiek: Amerikaanse taalkundige met specialisatie in de cognitieve taalkunde werd wereldwijd bekend met zijn theorie van conceptuele metaforen en, in het verlengde daarvan, zijn analyse van spinning en framing.

  • Victor Lamme

Lamme is hoogleraar cognitieve neurowetenschap bij de afdeling Psychologie van de Universiteit van Amsterdam. Hij onderzoekt wat bewustzijn nu eigenlijk precies is, waar het vandaan komt, en welke rol het speelt bij ons handelen.

  • Garcia-Larrea Luis

Ook hij is gespecialiseerd in slaapstoorniseenheden in het Neurologisch ziekenhuis in Lyon. Hij werkt ook aan de universiteit Claude Bernard.

  • Yves Leterme:

is een Belgisch politicus.

  • David McClelland

was een Amerikaanse psycholoog, academicus en wetenschapper. Hij is bekend geworden door zijn motivatie theorie.

  • James McDonald Vicary

was pscycholoog en marktonderzoeker die vooral bekend was als pionier van het concept van subliminale reclame met een experiment in 1957. Later werd gesuggereerd dat de resultaten van zijn experimenten frauduleus waren geweest.

  • Charles Michel

is een Belgisch politicus voor de partij Mouvement Réformateur (MR) en is de premier van België. Hij heeft nu ontslag genomen.

  • Perrin Fabien

Hij is een correspondente auteur. Hij is gespecialiseerd in slaapstoorniseenheden in het Neurologisch ziekenhuis in Lyon.

  • Relander K.

Hij werkt voor de afdeling psychologie aan de universiteit van Helsinki in Finland.

  • Benjamin Spector

Professor in Ecole Normale Supérieure de Paris.

  • Michael Spratling

Hij werkt aan het King’s College in Londen. Hij is een lezer in neurowetenschappen en visuele cognitie.